At holde sig relevant i en digital verden

Efterhånden som den globale forbindelse stiger, er generationsskift klar til at spille en vigtigere rolle i bestemmelsen af adfærd snarere end socioøkonomiske forskelle. Som ægte digitale indfødte er generation Z i stand til at udøve indflydelse på skalaen, som tidligere generationer kun kunne forestille sig.

I antallet af år er forskellen mellem Millennials og generation Z nok lille, men afstanden mellem dem er enorm. Umiddelbarhed er nøglen i en æra, hvor kunderejsen aldrig har været mere kompleks. Alt er nu tilgængeligt ved et tryk på en knap, og den knap er sjældent mere end
en arms længde væk på en mobilenhed. Hvordan kommer man foran en generation, der altid ser ud til at være ankommet først? Hvordan griber og bevarer du en generation Z'ers opmærksomhed, hvis verden er lige store dele fysisk og digital, ellers kendt som "fygital"?

I denne fygitale verden er det vigtigt at sikre, at du er relevant for forbrugere i begge dimensioner. Du er nødt til at overstige forventningerne og gøre dem både glade og spændte, hver gang de kommer ind i din klinik. Det er vigtigt at opbygge en klinik, der giver både fremragende klinisk pleje og ekstraordinære oplevelser i lige store mængder. At omslutte en patient med teknologi, der er både imponerende og funktionel, er afgørende for at fastholde patienter, der konstant søger efter det bedste.

At holde dine patienter engageret er lige så vigtigt som at tiltrække nye. Generation Z har verden lige ved hånden. Som enkeltpersoner foretager de ikke et telefonopkald for at booke en aftale eller venter på, at nogen svarer på deres forespørgsler om et par dage – de vil have, at alt skal ske på et øjeblik. Hvis man overlader en patient til sig selv alt for længe, vil de blive fundet af en anden, der er klar til at hjælpe dem nu.

En hurtig gennemgang af sociale medier som Instagram viser dig behovet for oplevelser, der kan deles. Uanset om dine patienter vil dele det online eller ej, vil du gerne give dem et varigt indtryk af, som de kan dele med deres venner. Hvad giver din klinik, der gør en patient begejstret for at dele sin oplevelse med verden?

Det er urealistisk at give hver patient en individuel oplevelse, men det er noget, som patienterne begynder at forvente. Generation Z forventer, at alt drejer sig om dem, så det er derfor afgørende i det mindste at skabe illusionen om, at dette er tilfældet.

SmileView-appen er et glimrende eksempel på, hvordan teknologien kan engagere og begejstre en patient, før de overhovedet sætter sig i tandlægestolen. SmileView er et mobilt, webbaseret værktøj, der gør det muligt for forbrugerne at tage en selfie og visualisere, hvordan deres smil kommer til at se ud efter behandlingen. At højne en patients interesse, inden de sætter sig i stolen, gør dem ikke kun spændt med henblik på, hvordan deres smil kunne se ud, men minimerer også tiden, det tager at forsøge at "sælge" behandlingen til patienten – den hårde del er allerede gjort. De kan se resultaterne, og de vil have det.

Hvis du er interesseret i at lære mere, kan du prøve SmileView-appen selv Her.

Er du klar til at transformere din klinik og patientens oplevelse?  


Kom med os