Tilpasning til at trives i en transformerende æra

Forbrugerlandskabet gennemgår en periode med hurtige og transformative forandringer – og patienterne er ingen undtagelse. Med denne forandring er ordet "oplevelse" blevet forstærket ud over al fantasi.

Til Align Technologys Growth Summit i Berlin i 2019 fortalte Ken Hughes, førende forbruger, shoppinganalytiker og playolog, deltagerne, at for at opnå vækst i denne futuristiske æra er de nødt til at: "Skubbe sig ind i "vores verden", ikke lade sig stå i "min verden", eller endnu værre, "verden"."

Hughes udfordrede deltagerne ved at spørge: "driver jeg en 95 % fysisk forretning? Behandler jeg bare mit arbejde som transaktioner?"

"Et af dine stærkeste aktiver," sagde han, "og sandsynligvis enormt uudnyttet, er evnen til at drive forretning ved at bringe peer-to-peer-samtaler til live – fra det øjeblik patienterne forlader din klinik. Du skal være en del af deres verden. Hvis ingen taler om dig, eksisterer din forretning så overhovedet?"

Hughes sagde: "Det handler om at få en fuldstændig forbindelse med forbrugeren uden for behandlingsrummet."

Så kampen om relevans er i gang. På baggrund af forbrugereksempler, der har foretaget ændringer i deres forretningsforslag og kommunikationsstrategier, opfordrede Hughes deltagerne til at se uden for tandplejen for at ændre deres tankegang i denne "fygitale" verden.

Og tingene vil fortsætte med at ændre sig, advarede Hughes og trak på begrebet om at skulle presse hårdere mod de nedadgående kræfter af naturlig forandring for at opnå det "opadgående skub" af anvendt forandring for at skabe vækst i sin forretning i denne nye æra.

En hel generation bruger nu Google Maps og Uber. Afhængig af smartphone-apps eller ej, så er hver generation omgivet af digital teknologi. Det er op til tandlægen at bruge det "til at overraske og glæde dem", sagde Hughes.

At tænke uden for boksen og finde eksempler på, hvor virksomheder ikke når ud med succes, er også nyttigt. Hughes sagde, at mange virksomheder, herunder kendte navne, stadig undlader at skabe relevante og overbevisende forbrugerhistorier. Som annoncør på YouTube skal dit budskab køre i 30 sekunder for at være effektivt. Hughes sagde: "Vær ikke en "Spring annoncen over"-annoncør. Eller faktisk en "Spring opslag over"-kommunikator.

Dette er en tankeproces, der gælder for enhver form for dialog. Historiefortælling er en kunst, der er afgørende for at skabe forretningsvækst. "Lyt" til sociale medier for at forstå samtalestilen og derefter definere din praksis' "personlighed". Tandlæger bør spørge: "Er min historie autentisk?"

Hughes bad deltagerne om at overveje McDonalds og KFC vs. streetfood-modellen. Spørg dig selv: "Hvad har jeg gjort for at være anderledes i dag? Hvordan bringer jeg min historie til live?" sagde Hughes. Indfør selfies og anden personlig kommunikation i dit daglige arbejde, og læg dem i de apps, der mest sandsynligt vil give genlyd hos patienter og et bredere publikum af potentielle forbrugere.

Så det er de smart tænkende tandlæger, der definerer en fuldt engagerende og adaptiv strategi, som vil opnå fremtidig vækst. Dette er de tandlæger, der vil blive sejrherrer i stedet for ofre i denne spændende, men udfordrende nye æra.

Er du klar til at transformere din klinik og patientens oplevelse?  


Kom med os